This book provides a rare account of China’s market transformation in the own words of the Chinese: politicians, intellectuals, the media, and journalists. The Chinese rhetoric—complex, ironic, argumentative, and abstruse—may hold the key to understanding China’s unique style of elite politics, state-citizen relationship, and institutional development. Rhetoricizing the Chinese transformation provides a glimpse into how the Chinese minds work as Chinese people participate as agents in the exercise of changing the country and themselves. This book will serve as a guide for anyone interested in learning how Chinese reason, persuade, debate, and resist.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783110773163
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-11-077316-3
- Verlag: De Gruyter
- Erscheinungstermin: 31.12.2023
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2023
- Serie: Business & economics
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 528 g
- Seiten: 216
- Format (B x H): 170 x 240 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Geisteswissenschaften
- Geschichtswissenschaft
- Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume
- Geschichte einzelner Länder
- Asiatische Geschichte
- Sozialwissenschaften
- Politikwissenschaft
- Politikwissenschaft Allgemein
- Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Geisteswissenschaften
- Geschichtswissenschaft
- Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume
- Geschichte einzelner Länder
- Asiatische Geschichte
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Interdisziplinäres
- Wissenschaften
- Wissenschaften Interdisziplinär
- Wirtschafts- und Sozialwissenschaften