In recent years shareholder activism has increased, becoming a more mainstream way of pressuring companies to effect certain changes to maximize shareholder value. The current economic market and the resulting scrutiny surrounding management's ability to effectively lead a company have resulted in an increasing awareness of corporate governance issues. As more activists make their agendas publicy known, management and corporate advisors, as well as shareholders, are becoming better equipped to handle such challenges.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783110240177
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-11-024017-7
- Verlag: De Gruyter
- Erscheinungstermin: 31.12.2025
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2025
- Serie: De Gruyter Praxishandbuch
- Produktform: Gebunden
- Seiten: 304
- Format (B x H): 210 x 230 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Rechtswissenschaften
- Wirtschaftsrecht
- Handels- und Gesellschaftsrecht
- Allgemeines Unternehmensrecht, Unternehmenskauf und -bewertung, M & A